maandag, mei 28, 2007

Pappa, ik ga voor jou een vis vangen

Jort was al maandenlang in de ban van vissen. ,,Gaan we snel een hengel kopen,", vroeg hij met regelmaat. En hoe vaak ik ook zei dat ik niet zo'n fervent visserman ben. ,,Het is wachten op iemand die je nog nooit gezien hebt, en van wie je niet weet of ie ooit gaat komen, zoon" zei ik hem regelmatig. Het wilde niet helpen. Hij moest vissen. . Toen we dan ook gisteren in het Bear Mountain State Park tegen iemand aanliepen die hengels voor nog geen 6 dollar verkocht was het grote moment aangebroken. Jort kreeg een hengel en ging vissen. Met ontbijtkoek als aas wilden ze echter niet bijten. Maar ik moet toegeven, hij bleef geduldig wachten aan de waterkant. ,,Pappa, ik ga voor jou een vis vangen", deed hij mijn hart smelten. Dat lukte helaas niet, maar toch de intentie was vertederend. Hier nog meer foto's.

1 opmerking:

Anoniem zei

toch was jij ook een visser jankees. ik weet nog dat je met de hengel en de vis vanaf de zaan aan kwam lopen om te vragen of wij die enge vis van je haak af konden poeren....leuk verhaal voor jort!
tineke